BERLIN TRAVEL DIARY 2.0

Autor: Sandra Slusna, shineoffashion.com

Jak asi víte z mýho Berlin Food Guide (tady) z, tak jsem byla na začátku měsíce v Berlíně a sice už to zase je měsíc zpátky, ale o Travel Diary s fotkama, dojmama a tipama vás nechci připravit. V Berlíně jsem sice už byla asi před rokem, ale jen na jeden den a jelikož toho je tolik, co se dá dělat a objevovat, tak jsem tam za každou cenu chtěla znova.

Proto tady můj Berlin Travel Diary se všema mýma tipama, fotkama, dojmama a vším, co jsme s mojí mamkou v těch 4 dnech podnikly.

Berlín se v posledních letech vyvinul k modernímu, hip a hlavně od mladých lidí navštěvovanýmu městu. Na každám rohu jsou hip kavárny, second hand obchody a hipster čtvrti. A jelikož se tam prostě pořád dá něco dělat, tak je to pro většinu lidí důvod číslo jedna, proč se sem stěhuje tolik studentů.

Každopádně jsme neletěly, ale rozhodly se pro Flixbus, jelikož to bylo mnohem levnější a ty časy byly mnohem praktičtější, tak že jsme obě cesty jely přes noc a tak jsme si ušetřily dvě noci v hotelu. Ubytování jsem bookovala přes Airbnb a i když to nebylo nic extra, tak to na přespání úplně stačilo a výhoda byla, že se to nacházelo v hodně klidné čtvrti, ale přesto jsme potřebovaly jen pár minut cesty tramvají do centra.

Den 1

Potom, co jsme odevzdaly naše kufry, jsme se rovnou daly na cestu do města a hlavně: na cestu na snídani. Jakmile jsme udělaly pár fotek u Berlínského Domu a prošly se podél Spree, tak se šlo do Brammibal’s Donuts na snídani. Po snídani jsme strávily ještě čas ve čtvrti Kreuzberg, prošly se tam, udělaly hodně fotek a užily si přírody kolem Spree. Později jsme se rozhodly, jet ke Kurfürsterdammu, na nákupy, do Bikini Berlin, k zoologické zahradě, na kafe, fotit a na nejlepší bagely do What Do You Fancy Love? V okolí Ku’dammu se nám to strašně líbilo  ado Bikini Berlin jsem se úplně zamilovala. Krásnej koncept se super značkama a skvělýma Pop Up Stores a hodně kavárnama.

Den 2

Druhej den jsem byla domluvená na snídani s Johannou, s kterou jsem se seznámila přes Instagram. Dohodly jsme se na kavárnu Haferkater, jelikož tam sama ještě nikdy nebyla a já tam taky za každou cenu chtěla. 3 hodiny jsme jen mluvily a pily kafe, hlavně o blogování, focení, cestování a jídle a já měla pocit, jako kdyby jsme se znaly už roky. To mě jen ukázalo, jaký nový možnosti vám blogování a sociální média otevřou a jak díky tomu můžete najít kamárady a známosti se stejnýma zájmama. A sice Johanna bydlí skoro celých 800 km daleko, ale když bych někdy zase měla být v Berlíně nebo ona náhodou přijela do Vídně, tak bysme se určitě domluvily a šly na jídlo. Píšeme si ale pořád ještě dennodenně a zůstaly v kontaktu. Přijde mi vážně fascinující, jak si člověk tímhle způsobem najde kamarády po celým světě a otevřou se mu tímhle způsobem nový šance a dveře.

Každopádně jsme zbytek dne strávily chozením po památkách: prvně jsme byly u Berlínskéhe Domu, potom u Braniborské Brány, prošly se parkem Tiergarten a byly nakonec na Alexanderplatzu. Ten den jsme si tak užily, že jsme kromě snídaně úplně zapoměly na jídlo a ten den proto zakončily velkou večeří v The Bowl.

Den 3

Jelikož bylo tak krásně a svítilo sluníčko, tak jsme toho hned ráno využily a prošly se, místo aby jsme jely tramvají, k našemu původnímu cíli (samozřejmě snídani). Přes Rosa-Luxemburg Straße, Torstraße, přes Weigbergsweg a hurá do Superfoods! Po neskutečně vynikající snídani jsme strávily zbytek dne v Berlin Mitte, dělaly hodně fotek, prochodily několik second hand obchodů, nakupovaly, nachodily asi 15 000 kroků, pily kafe a strašně si užívaly toho času. Berlín je vážně krásný město, kde toho je fakt hodně na vidění a podniknutí a i když jsme tam byly celý 4 dny, tak jsme přesto ještě dlouho nestihly všechno, co jsme chtěly. Odpoledne jsme ještě jednou jely na Ku’damm  a byly v Kaufhaus des Westens a schovaly se tam před zimou. Nakonec jsme náš hlad zahnaly v Dolores desetikilovým burritem a kilem nachos. Dalo by se říct, že to byl dobrej den! 😉

Den 4

Nevím jak, ale už jsme u čtvrtýho a tím pádem posledního dne. Ten čas utíkal tak rychle, že jsme ani nezrealizovaly, že se naše cesta blížila ke konci. Ale strávily jsme 4 nádherný dny v tomhle městě, užily si každáho momentu, hodně toho zažily a jedly hodně dobrýho jídla.

Každopádně jsme náš poslední den začly snídaní v Dalumě, prošly se čtvrtí Prenzlauer Berg, dělaly fotky, podívaly se do části Nikolaiviertel a využily poslední den ještě k tomu, jít k Brammibals a koupily si krabici 12 donutů s sebou domů.
Odpoledne jsme se ještě potulovaly po městě, procházely se ulicema, byly na Friedrichsstraße, na Alexanderplatzu, daly si u My Goodness pozdní oběd ve formě acai bowls a byly ještě jednou u Braniborské Brány. Potom jsme se ale už daly na cestu na letiště domů, protože další den na mě čekala škola a zkouška, hehe. 😉